Aad & Jet per fiets naar Rome!

De eerste kilometers in Duitsland

Dag 3: Beesel - Düren ( 90.2 km)

Een mooie rit langs de Ruhr, veelal onverharde paden. De wind kwam wederom uit het zuiden, maar vandaag leken we daar door de beschutting wat minder last van te hebben.

We zijn onopgemerkt Duitsland ingereden en hebben inmiddels 100 meter aan hoogte gewonnen. Dit ging overigens onopgemerkt.

Het plan was om te overnachten bij een Etap Hotel, maar deze (en later bleek ook anderen) zat vol!

Na diverse omzwervingen terecht gekomen bij een knus familie hotel, waar de bar vol zat met lokale gasten die zich tegoed deden aan pils en sigaretten.

Wij hebben, na pas om half 7 aangekomen te zijn, onszelf getrakteerd op een halve liter weissenbier, waarna we ook maar in het hotel hebben gegeten. En dat smaakte best lekker!

De zadelpijn is aan het opkomen en de benen zijn ‘s avonds vermoeid en stijf. Maar dit hoort er allemaal bij denken we dan maar.....

Dag 4: Düren - Bonn (67 km)

Na een slechte nacht (Aad verkouden en ik had last van de gevolgen daarvan) zijn we verder Duitsland in gereden. De luchtwas grijs, maar vooralsnog regende het niet.

We moesten over het platteland, al werdhet landschap steeds heuvelachtiger en de lucht steeds grijser. Toch gleden wevrij vlot over de wegen, met soms zelfs wind in de rug.Dat voelde goed, niet trappen en toch nog vooruit gaan!

Na een tussenstop bij een kasteel metsjieke golfclub zijnvan de route afgegaan om naar ons overnachtingsadres in Bonn te gaan.

Na vandaag'maar' totaal 67 km te hebben gefietst kwamen we aan bij Ellen en Ruben. Na te hebben bijgekletst en gedouchtzijn we naar het centrumvan Bonn gelopen en hebben we aan de Rijn in een Biergarten een halve liter weissen gedronken.Bonn is een mooie stad met veel oude gebouwen van de universiteit.

Nu staatEllen voor ons te koken...en we slapen vannacht op aparte kamer! Wat wilje nog meer?! Morgen voert de route langs de Rijn verder naar hetzuiden.

Thijs

Haha elke dag aan de halve liters Weissen. Gelukkig sporten jullie elke dag, anders vlogen de kilo's eraan.
En Jet geniet van een snurkloze nacht!

Maarten

Hoi Aad en Jet,

Leuk om jullie verhalen te lezen! Veel plezier nog.

Groeten van Maarten

Tom

Hallo Aad en Jet, ik zit hier achter mijn PC te ploeteren terwijl jullie lekker door Europa fietsen. Ben best wel jaloers op jullie. Ik volg jullie ontberingen en de daarbij behorende beloningen elke dag en "petje af" voor jullie doorzettingsvermogen. Je banenplan voor de treinen raakt zo wel achter op schema Aad!
Succes voor de komende tijd en ik hoop dat het weer wat beter zal worden. Groeten van Tom D.

Roos

Haha dat Weissbier gaat er lekker in zo te zien :) Vannacht beter geslapen Jettie op je eigen kamer? Succes met de volgende kilometers! En hopen dat jullie het een beetje droog kunnen houden...

x Roos

herme coby mama

hoi aad en jet,
goed van jullie al in duitsland ga zo door
groetjes

Marielle

Ooo jullie gaan goed!! Bikkels zijn jullie hoor. Go for it!

Liefs Marielle

Thea Pouw

Hoi Aad en Jet,
Wat en kanjers zijn jullie. Hebben jullie nog gemerkt dat Bonn de Beethovenstad is. Hij is daar geboren en getogen.
En wat is Duitsland groot. Ik kan me niet voorstellen dat je dat helemaal per fiets doet. Ik vond het met de auto al afzien
Bon courage en veel plezier

marijke kuperij

Ha Aad en Jet,

Ik leef met je mee Jet..zoveel nachten slecht slapen!
Tom snurkt ook en ik weet er alles van!
Maar het klinkt toch allemaal leuk en we willen natuurlijk heel graag wat fotootjes zien!
Vandaar een bescheiden donatie voor jullie als stoer stel!

Groetjes,
Marijke en Tom