Aad & Jet per fiets naar Rome!

Heuvels op en af

Dag 9: Pforzheim - Tübingen (79.7 km)

We trekken steeds dieper zuid Duitsland in. Het is behoorlijk heuvelachtig en veel mooie bossen.

Vanuit Pforzheim hebben we een kleine rivier, de Würm gevolgd, die ons uiteindelijk tot een hoogte van 495 meter heeft gebracht. Het hoogste punt tot nu toe.

Ook is de eerste kleine ruzie ontstaan over welke route nou te nemen. Uiteindelijk is het natuurlijk uitgepraat en hebben we de route vervolgd. Het laatste deel voor Tü bingen ging door

Naturpark Schönbuch. Een ontzettend groot bos met vele beekjes en paadjes.

Eenmaal in Tübingen aangekomen gingen we op zoek naar een kamer. Als vrij snel bleek dat de hele stad zo goed als vol zat door een groot evenement. Helaas (of niet!) waren we toen genoodzaakt een van de laatste beschikbare kamer te nemen, een suite. Prijs laten we even achterwegen.

‘s Avonds de eerste pizza van de reis gegeten, en het was nog een goede ook!

Aad is daarna nog de bar in gedoken om voetbal te kijken terwijl Jet ging skypen met het thuisfront.

Dag 10: Tübingen (rustdag)

Vanochtend iets langer uitgeslapen dan normaal, want dat kon nu eenmaal!

Na het ontbijt gelijk op zoek gegaan naar een wasserette. Deze gelukkig kunnen vinden, maar zelfs na twee keer de droger te hebben gebruikt was alles nog niet droog, dus vervolgens in de suite alles maar opgehangen en nu hopen dat het morgen voor vertrek wel droog is!

Daarna een via de lokale VVV een stadswandeling gemaakt langs alle kastelen, oude huizen, riviertjes en kerken. Het is een erg leuke stad waar een relaxte sfeer hangt dankzij de vele studenten.

Lunchen doen we tegenwoordig bijna altijd met behulp van een backerei waarvan er op elke straathoek wel eentje zit. Ze verkopen daar zoveel lekkers!

Vanmiddag voornamelijk uitgerust, contact onderhouden met iedereen en wat gelezen. Morgen wacht ons de eerste ‘zware' etappe van de route, namelijk over de Schwabische Alp heen.

Om hiervoor goed aangesterkt en uitgerust te zijn gaan we straks eerst nog een bordje pasta eten bij een van de vele Italiaans restaurants hier en natuurlijk geen weissen meer drinken ;)

Alhoewel, vanavond speelt Bayern München in Champions League.......

lida

Wat een leuke verhalen. En veel sterkte morgen met de 1ste"" zware etappe. Doe voorzichtig en blijf goed om je heel kijken. groetjes lida

Diane van der Krogt

Hallo Aadje en Jet!

Het klinkt allemaal avontuurlijk en relaxed tegelijkertijd! Prettige afwisseling tussen het fietsen, lekker eten en grote en kleine alcoholische drankjes (uiteraard erg verantwoord allemaal haha); kortom: wat wil een mens nog meer:-)....Uiteraard wordt het voetballen door jullie ook goed bijgehouden. Ik ga met Gijs en een aantal vrienden naar Feijenoord-AZ!

Overigens erg bemoedigend te lezen dat de eerste zware etappe nog moet komen...! Kennelijk toch een ijzersterke conditie. Veel plezier!
xDiane en groet van Rob

Nico B

Dat van op elke hoek van de straat een Bäckerei spreekt me erg aan, en doet me denken aan mijn tocht naar Muenchen in 1971. Misschien nu nog net iets te vroeg voor de Erdbeertorte? Aber bitte mit Sahne dann uiteraard!
Veel plezier verder.

Nico

Nicole

Klinkt super allemaal, ben jaloers. Succes vandaag!

joop van der Krogt

Hoi Jet en Aadje,

Jullie reis steeds gevolgd, maar nog niet gereageerd. Bij deze.
Een paar dagen niets gehoord. Gaat alles volgens van plan.
Volgens mij houden jullie van balansen, want ik lees over mooie ritten, dorpjes, maar ook lekker bier en backerei.
Hey Aadje, de Kuip stond gisteren na afloop op trillen. Verdiende overwinning, niet echt goed, maar superspannend. Diane en Gijs kunnen je er alles over vertellen. 2e plaats.
Neem op tijd je rust en blijf genieten.
Gr. Joop (en Lia).