Aad & Jet per fiets naar Rome!

Bestemming bereikt!

Dag 27: Bevagna - Calvi dell ‘Umbria (82.5 km)

Na een hele stille nacht in het voormalige klooster van Bevagna en een sfeervol ontbijt vroeg op pad gegaan, want het zou wederom erg warm worden. Gelijk een klim voor de kiezen en dus zweten geblazen. En eigenlijk ging het de hele dag zo door. Heuvels op en af, flink zweten afgewisseld met een verkoelende afdaling.

Halverwege de route kwamen we erachter dat we vandaag een groot gedeelte van de etappe van a.s. woensdag van de Giro d'Italia aan het fietsen waren. In alle dorpjes hingen al aanplak biljetten en de wegen waren redelijk goed.

Het einddoel van vandaag was Narni, een klein stadje gelegen tegen de rotsen, maar eenmaal daar aangekomen was het hotel veel te duur en het hostel zat al vol. Er zat niks anders op dan door te fietsen. Door de hitte viel dit zwaar tegen. Uiteindelijk rond half 6 aangekomen in Calvi en een kamer gevonden in een albergo. De eigenaresse vertelde ons dat vandaag/vanavond een groot feest in het dorp was. Na te hebben gedoucht zijn we natuurlijk gaan kijken en hebben we genoten en gelachen om de optocht in klederdracht met paarden en fanfare.

In de albergo gegeten met uitzicht op het landschap van Umbrie.

Dag 28: Calvi dell ‘Umbria - Morlupo (60.3 km)

Vannacht slecht geslapen door de warmte en het dorpsfeest. We schrokken rond half 12 wakker van kanonschoten en vuurwerk. Het was mooi om te zien, maar wij wouden eigenlijk slapen. Het leek alsof het hele dorp zich onder ons raam had verzameld om naar het vuurwerk te kijken en nadien daar ook bleef doorfeesten.....tenminste, zo leek het ;)

Aad zat er een beetje doorheen vandaag, slecht geslapen, buikkrampen en vermoeide benen, maar met het eind in zicht genoeg motivatie om nog even door te zetten.

De heuvels hebben we ook vandaag weer moeten doorstaan, de extreme hitte van gisteren was weg, maar nog steeds tegen de 30 graden aan. We hebben het rustig aan gedaan en zijn uiteindelijk vrij vroeg aangekomen op onze laatste stop voor Rome.

Er was maar 1 hotel, dus geen keus. Het bleek een verouderd, beetje dubieus hotel te zijn, waar het schilderwerk overal vanaf bladdert en de lakens niet meer wit zijn. Echt echte dump!

We hebben onszelf maar voorgehouden, nog 1 nachtje en dan zijn we er. Morgen staan we wat eerder op dan normaal, want we willen op tijd aankomen in Rome voor onze ereronde langs de Paus en misschien ook nog wat bezichtigen. We zien het wel, we hebben in ieder geval al een hotel geboekt!

Dag 29: Morlupo - Rome (52.2 km)

Een half uurtje eerder opgestaan, ontbijt in de bar en vertrokken. Het was koud! Veel kouder dan we het de afgelopen week hebben gehad en er stond een stormachtige wind! Brrrrr. Maar de strakblauwe lucht, dus niks te klagen!

De wind hadden we mee, dus eigenlijk werden we zo Rome ingeblazen. De laatste paar kilometers door de voorsteden van Rome op een mooi fietspad langs de Tiber en toen stonden we voordat het wisten op het St. Pietersplein. Wat een massa's aan toeristen (inclusief wijzelf natuurlijk). Na een foto als bewijs al vrij snel vertrokken om via het Stazione Termini uiteindelijk bij ons hotel aan te komen. Nu zat het er echt op! Best een raar gevoel, maar we waren blij dat het klaar was!

Snel gedoucht om vervolgens naar het station te gaan om treinkaartjes voor morgen te kopen.

Het blijkt dat we alleen met de regionale trein kunnen met onze fietsen en dat betekent al bijna twaalf uur in de trein zitten tot aan de grens met Frankrijk. Of we daarna nog verder gaan zien we morgen wel!

Vervolgens ‘even' Rome ingelopen, maarja, waar moet je beginnen!! Dus gewoon maar wat gewandeld en uiteindelijk natuurlijk op een terrasje beland. Proost!

Vanavond voor de allerlaatste keer uiteten samen, een halve liter wijn drinken en dan morgen om 06.15u de trein pakken. Op naar onze allerlaatste stop; het huis in Nans les pins.

Eline

Gefeliciteerd! Super goed gedaan

Martin

Respect!

Frederik en Claudia

Gefeliciteerd! In Nans is het lekker warm met ook een strak blauwe lucht! Tot over een paar dagen!

Henni Pronk

Gefeliciteerd!!! Nu lekker uitrusten in Nans en terugkijken op 29 speciale dagen.
groet henni

Diane van der Krogt

Lieve Aad en Jet. Gefeliciteerd!: met de geweldige prestatie, maar bovenal met de unieke ervaring die jullie tweetjes delen. Wat zullen jullie nog vaak terugdenken aan dit avontuur:-). En nu genieten van de welverdiende rust! Liefs Diane

Paul

Fantastisch reis en een wel verdiende felicitatie!
Mag ik de volgende keer ook mee? Paul

Annemiek/Mama

Lieve Aad en Jet, zoals ik al sms'te ben ik supertrots op jullie!!! Ik zie jullie overmorgen in Nans! Liefs

ineke vdk

Geweldig Aad en Jet!

Ontzettend knap.

Ik wist niet dat ik zulke sportieve familieleden heb!!

Genoten van jullie verhalen en de foto's.

Joop van der Krogt

Super gedaan bikkels. Lijkt mij een heerlijk gevoel nu.
Lekker nagenieten. En dan naar Nans relaxen.
Jullie hebben dat verdiend.

Gr. Joop(en Lia).

lida

Een diepe buiging voor jullie twee. We hebben veel aan jullie gedacht!! En wat een geweldige ervaring als vader en dochter. TOP!!! Rust lekkker uit in Frankrijk en geniet nog na van deze geweldige reis. Liefs Ricus en Lida

rob burgerhout

Aad & Jet,

met veel plezier en bewondering jullie verslagen gelezen en pet af voor jullie prestatie.
Neem nog maar een halve liter, hebben jullie verdiend!

Tom D

Aad en Jet,
Gefeliciteerd met deze prestatie. Ik sluit mij aan bij al diegene die dit een tocht vinden die ze graag ook zouden willen fietsen. Wanneer ga je weer Aad? Jij weet nu waar alle gezellige knijpjes zijn. Groeten uit Oegstgeest.

Nico

Geweldige prestatie, gefeliciteerd.
En nu op naar Frankrijk.
Fijne vakantie.

JokEd

Geweldig! De 'missie' is tot een goed einde gebracht.
Zal wel wennen zijn om tot de orde van de dag over te gaan.

Roosje

Gefeliciteeeeeeerd! En geniet straks van de welverdiende rust in Frankrijk

Kees vqan der Vlis

Beste Jet en Aad,
Nattuurlijk ook van Sonja en Kees gelukgewenst met het bereiken van her eindstation. Veel respect voor jullie prestatie. Kees had verwacht dat jullie nu even Rome gingen doen, zoiets als alle Dan Brown's lokaties uit zijn Berini-misterie langs. Of hebbn jullie dat al eerder gedaan?
Tot ziens in Oegstgeest
Kees

JokeD

Hey Jet en Aad

Van harte gefeliciteerd met jullie prestatie. Knap hoor, goed gedaan, ik ben trots op jullie. Een klein beetje jaloers ben ik wel. Maar ik heb van de week erg genoten van jullie moedertje cq echtgenote, die kan er ook wat van!!!(zal het in de familie zitten?) succes met de trein reis terug en tot ziens, gauw.
Liee groetjes, Joke

Marlies

CHAPEAU!!!

Machelien

Geweldig! We zijn heel erg trots op jullie. Een hele knappe prestatie. Ben benieuwd waar de volgende tocht naar toe zal gaan. Rust lekker uit in Nans want vakantie hebben jullie wel verdiend.
Hartelijke groeten, Machelien en Arnoud

Meike

Lieve Jet en Aad,
Gefeliciteerd met jullie prestatie!! Inmiddels veilig aangekomen in Nans? Ik kijk ernaar uit je weer te zien over een weekje Jet! Maar voor jullie is het vooral lekker uitrusten en genieten in France :), enjoy!

Sanne

Gefeliciteerd allebei! Wat een mooi avontuur! Geniet in Frankrijk! Liefs

Maartje

Wow, gefeliciteerd!! Geniet ervan!

Marielle

Jippieee super goed!! Enjoy!!

Thijs

Goed gedaan kanjers!

al vond ik het 2,5 uur wachten op jullie op het station van Aubagne iets minder ..haha
wat is de volgende bestemming?!

Tjarda

Gefeliciteerd! Alweer terug in Nederland?

Hans de Groot

Hallo Aad & Jet,

Erg leuk verslag van jullie fietsreis naar Rome !
Omdat ik dezelfde tocht volgend jaar (alleen) ga maken en het erg leuk vind om de verhalen van voorgangers te lezen, kwam ik op jullie site terecht.
De foto's geven alvast een aardig beeld van wat ik onderweg kan verwachten.

Met vriendelijke groet,

Hans de Groot
Zwolle

Eduard Van Dooren

Kunt U meer vertellen over de terugreis in, verband met overstappen, aansluitingen en dergelijke.