Aad & Jet per fiets naar Rome!

De eerste dagen

Dag 1: Utrecht - Ooij (87.3 km)

Vandaag via een aantal knooppunten die we van tevoren hadden uitgezocht uiteindelijk bij Overberg op de route van Reitsma gekomen. Voor die tijd hadden we al de eerste cappuccino op bij een snackbar in Maarn.

Helaas ook al de eerste tegenvaller gehad. De kaartenhouder is gebroken en dus moesten we verder op de GPS van Aad. Dit ging prima!

Het eerste pondje zijn we tegengekomen bij Elst. Voor 0,80 p.p. mochten we mee de Rijn over. Via de dijk met de wind voornamelijk in de rug helemaal naar Nijmegen gefietst.We gingen als een speer. Onderweg (te) weinig gestopt. Dat gaan we morgen anders doen.

Ons eerste hotel in Ooij is goed. Weinig te beleven in dit dorp, dus we waren genoodzaakt ook in het hotel te eten. Aad een snitzel (die gaat hij nog veel krijgen in Duitsland) en Jet een vegetarische Pilav.

Nu lekker ontspannen terwijl we Voetbal International kijken!

Dag 2: Ooij - Beesel (92 km)

Pffff, wat hebben we het al zwaar gehad vandaag. Er stond een stevige wind uit het zuiden voorspelt en dat hebben we gemerkt. Soms gingen we maar met 12 km/uur vooruit.

De route leidde veelal langs de Maas, welke we in totaal 4x hebben overgestoken. 1x per brug en 3x met het pontje. Bij een van de pontjes werd ons gevraagd wat in het boek te zetten speciaal voor reizigers naar Rome. Wat bleek, we waren de eerste van dit jaar!

Uitgepunt zijn we pas om 18.30u aangekomen in Beesel. Wederom een klein gat, maar we zitten in een leuke B&B en werden voor het avondeten met de auto gebracht en opgehaald naar een nabij gelegen hotel.

Verder gaat het nog steeds goed! We hopen op een goede nachtrust (Aad snurkt als een .......)om er morgen weer tegenaan te kunnen.

Nu nog even bayern - real madrid kijken en dan slapen!

Tot de volgende keer!

X Aad & Jet

Reacties

Reacties

Eline

Leuk om te horen Jet en Aad :)

Joke Devilee

Nou,nou luitjes,knap hoor. De kop is eraf. Als ik jou was Jet dan zou ik maar gauw een paar doppen in je oren stoppen want dit hou je echt niet vol.
Ik heb net de film , een Franse, intouchables gezien in het kijkhuis, zeer de moeite waard ,mocht je onderweg een keer tijd hebben. Maar voor nu22.30 uur....welterusten.
Lieve groetjes, Joke

Mams/Annemiek

Ja ja, dat snurken, daar weet ik alles van! Geen wijn meer! Hoop dat jullie morgen minder wind (tegen) hebben en het droog houden. Kus

lida winnubst

voor mij zijn jullie nu al toppers. Want wat was het vandaag p.....weer zeg.
Hoop dat het morgen droog is met een zonnetje af en toe. Succes

Nicole

Mooi om te lezen dat het goed gaat! Als lezer op afstand moest ik natuurlijk (hardop) lachen om de snurkopmerking, maar voor Jet is 't minder. Wanneer komt het moment dat je je vader een beuk geeft? Ben benieuwd of we dat nog gaan meemaken tijdens de tocht :-). Ik wacht met spanning af. Veel plezier en succes!

Meike

Wat tof dat jullie de eerste fietsers naar Rome zijn dit jaar! Echte die-hards met dit weer... Ik ga jullie mooie avontuur zeker blijven volgen dus veel schrijven he! :)
Liefs Meike

Lieke

Je moet het maar doen!! Heb super veel bewondering voor jullie! Succes en veel plezier. xx Lieke

kitto

nice! goede start dus :)

Yvette

Lieve Jet en Aad,
Wat stoer dat jullie dit doen samen. Leuke verhalen al!!
Geniet van alles.

Liefs

Yvette en Dennis

Maartje

Goed zeg! Knap hoor. En het klinkt ook heerlijk.
Behalve dat snurken dan, doppen lijkt me een niet te missen item :-)
Tot snel. leuk om de avonturen te lezen.

Tjarda

Klinkt allemaal al super! Hoop dat jullie veel mooi weer houden, en hoop dat je oordopjes hebt meegenomen jet? ;) Geniet ervan! En nog veel plezier!

Martin

Helemaal vergeten na de eerste mail te reageren, maar nu staat jullie blog bij mijn favorieten.
Heel veel succes, sterkte en plezier toegewenst!

Kees van der Vlis (te oud om zo ver te fietsen)

Als ik tijd heb ga ik uitzoeken waar die vlekjes allemaal liggen, dan heb ik enig idee wat de route is. Het is duidelijk de Amstel Gold Race hebben jullie gemist. Nog geen lekke band dat is een goed teken. Succes verder.
Kees

Carla van Elck

Hoi Aad en Jet,

Via Marlies heb ik jullie blog ontvangen.
Hartstikke gaaf dat jullie met z'n tweetjes naar Rome fietsen....
Ik vind het leuk om jullie op deze manier te volgen op weg naar Rome.....
Heel veel plezier saampjes!

Groetjes,

Carla

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!